اهواز، شهر پل ها، شهر رودخانه کارون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اهواز، شهر پل ها، شهر رودخانه کارون
نوشته شده در دو شنبه 28 ارديبهشت 1401
بازدید : 446
نویسنده : محمد حسین احمدی

اهواز مرکز استان خوزستان و دومین شهر گرم ایران است. این شهر به دلیل پل ها، شب های زیبا و مردم خونگرمش محبوب است. در طول 8 سال جنگ تحمیلی ایران و عراق، این شهر آسیب های زیادی دیده بود که آثار آن هنوز مشهود است. اهواز یکی از مهم ترین شهرهای صنعتی ایران است و اکثر شرکت های مادر در این شهر هستند و همچنین 51 درصد نفت شرکت ملی اولی ایران در آن تولید می شود. عیلامیان اولین بنیانگذاران اهواز بودند اما پس از آن شهر ویران شد و دوباره توسط اشکانیان ساخته شد. متاسفانه شهر دوباره ویران شد و سرانجام اردشیر اول دوباره آن را ساخت. اهواز در گذشته «اکسین» نامیده می شد. رودخانه کارون یکی از بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های ایران بود و کشتی‌ها روی آن حرکت می‌کردند، بنابراین این رودخانه برای جنوب کشور اهمیت زیادی دارد. متاسفانه امروزه رودخانه در معرض خطر خشکی قرار گرفته است. کارون 950 کیلومتر طول دارد و طولانی ترین رود ایران است. از کوه های زرد کوه استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد. اهواز تابستان های طولانی و بسیار گرمی دارد. تابستان را در اهواز «خرما پازون» می نامند که به معنای دمای بسیار زیاد خرما است که باعث رسیدن خرما می شود. اهواز هم زمستان‌ها و پاییزهای معتدل، کوتاه اما بسیار زیبایی دارد. این شهر توسط رودخانه کارون به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می شود. اهواز به تنوع قومیتی معروف است. از آنجایی که این شهر مردمانی بسیار مهمان نواز و خونگرم دارد، اقوام مختلف در کنار هم در آرامش زندگی می کنند.

کجا در اهواز اقامت کنیم؟
یافتن مکان مناسب برای اقامت در اهواز آسان است زیرا هتل های زیادی در این شهر وجود دارد. هتل پارس بهترین و گران ترین هتل اهواز و هتل پارسیا کم هزینه ترین هتل آن است. هتل های خوب دیگری نیز در اهواز وجود دارد که از جمله می توان به هتل های نادری، اکسین، ایرانیکا، نیشکار ایران، کارون، سب، خانومعلم، هدیه، بندر امام خمینی، علی ابن مهزیار، پارک نو، بوستان، فجر سپاه و باغ معین اشاره کرد.

چی بخورم؟ کجا بخوریم؟
امتحان کردن غذاهای محلی شهر یکی از بهترین قسمت های هر سفر است. مردم اهواز آشپزهای خوبی هستند و به غذاهای تند و سرد علاقه دارند. اهواز دارای غذاهای محلی لذیذ مانند ماهی سفید، طبل، باربوس شارپی، میگو، قالیه ماهی، فلافل، سمبوسه و مفتاح است. رستوران های خوبی در شهر وجود دارد که می توانید به آنها بروید و آن غذاهای خوشمزه را امتحان کنید، مثلاً رستوران امپراطور، رستوران سنتی کیانپارس، رستوران کاکتوس سبز که در آن انواع غذاهای ایرانی و خارجی سرو می شود. اگر به فست فود علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم به رستوران آترین و رستوران ایتالیایی سزار اهواز بروید. فراموش نکنید که به خیابان لشکر آباد شهر بروید و فلافل و سامبوسا را ​​که در آنجا طبخ می شود، امتحان کنید. پیتزا آتن، لر و ترک، ایرانویچ، حاج رحیم کباب سرا، سه تار، کنجد، نوید، ریورساید، نارین، رادین، تیارا، خیمه کباب سرا، خانه کباب مهمان، تلبرگر، ایرمام، نوبر، شامباما، هزار داستان، درویش خان، پیتزا پاپاس، امید، هدیه، دوقلو، هات، توشه، گوویندا، زهره، ورس پیتزا، هایدا، پاپیون و اوپس از دیگر رستوران های خوب اهواز هستند.

نوشیدنی ها (نوشابه های گازدار)
اهواز کافه های خوب و مدرن زیادی دارد که بیشتر آنها در محله کیانپارس یکی از بهترین محله های اهواز قرار دارند. من، فانوس، برج، هنر، کوچه، شین، دون، ژوان، کلاسیک، خالق، نوت، چاف، کیا، سیبیل، فالینگو، سینما، خیابان چهارم، دیوار، ملورین، راینو، لئو، 28، ما، دیگو سیبه نقره ای و ژو بهترین کافه های اهواز هستند. به شما هم پیشنهاد می کنیم سری به بستنی فروشی های شهر بزنید و بستنی های لذیذ آنها را امتحان کنید: بستنی مجید در خیابان گلستان، بستنی مرو، بستنی شاد، علی تگری، بستنی نعمت، شانار، آبمیوه نیوزلند، سیب. فروشگاه پلاس.

از اهواز چی بخریم؟
اهواز مانند سایر شهرها سوغاتی های خاص خود را دارد از جمله: انواع ماهی، خرما، کلوچه خرمایی، آذوقه عامیانه و تزیینات دریایی. شما می توانید از بازارهای شهر به عنوان مثال بازار کاوه کنار رودخانه کارون سوغاتی بخرید. اهواز همچنین دارای مراکز خرید مدرنی مانند: مرکز شهر مهزیار، مرکز خرید زهره، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید کارون، مرکز تجاری کیش، بازار مرو، مرکز خرید سلمان فارسی، مرکز خرید رضا، برج کیانپارس، مرکز شهر هیراد، مرکز خرید سپید، و بازار مرکزی کیانپارس.

https://ascharter.ir/flight/search/THR/AWZ/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: